نکاتی در مورد نگهداری آسانسور

نکاتی در مورد نگهداری آسانسور

نکاتی در مورد نگهداری آسانسور

دانستید که محافظ کابین آسانسور یکی از راه هایی است که به بهینه سازی ایمنی آسانسور کمک شایانی می کند.

در این مقاله به اینکه چرا آسانسورها فرم مکانیکی غیرقابل تعویض اما مطمئنی هستند و همچنین نکاتی در مورد نگهداری آسانسور ها می پردازیم.

بهترین روش و کلید کامل کردن تعمیر و نگهداری آسانسور، سرویس دهی منظم برای حفظ استانداردهای ایمنی، طولانی شدن عمر آسانسورها و کاهش زمان خرابی آسانسور است.

 

نکاتی در مورد نگهداری آسانسور

 

مقررات را دنبال کنید

قوانین و مقررات آسانسور برای بهبود صنعت آسانسور و روشهای نگهداری آن بطور مستمر در حال پیشرفت است. این دستورالعمل های دقیق و موثر به مدیران امکان می دهد تا سیستم های آسانسور ایمن را حفظ کنند و نه تنها به پروتکل فعلی بلکه به استانداردهای جدید و در حال توسعه نیز پایبند باشند.

قوانین، ایمنی آسانسور را برای مسافران به شدت افزایش می دهد. آسانسورها پس از نصب و اجرا به اقداماتی مانند بهبود مقاومت و دوام  کابین آسانسور، سقف و درها نیاز دارند.

مهم است که یک مدیر تسهیلات بتواند به ارائه دهنده خدمات آسانسور اعتماد کند.

تقریباً در هر زمینه ای از مدیریت تأسیسات، یکی از مهمترین اقدامات برای نگه داشتن آسانسور در شرایط مطلوب، بازرسی منظم است. خیلی از افراد نمی دانند که نگهداری آسانسور اجباری نیست.

تنها عمل اجباری این است که یک بازرس بیمه باید هر شش ماه یک بار یک سیستم آسانسور را بررسی کند تا مالکان از نظر قانونی تحت پوشش قرار گیرند. این حداقل کاری است که باید انجام شود.

اما روش توصیه شده این است که هر ماه یک سیستم آسانسور سرویس دهی شود. آسانسورهای غفلت شده می توانند منجر به تاخیر طولانی هنگام انتظار برای تعمیرات، منجر به خرابی زودرس، ایجاد هزینه های هنگفت مالی و بدتر از آن و خطراتی برای مسافران شوند.

تعمیر و نگهداری

برنامه ریزی مدیران تاسیسات باید همیشه با ارائه دهنده خدمات آسانسور منتخب خود، برنامه نگهداری پیشگیرانه منظمی داشته باشند. این موارد زمان اوج سیستم آسانسور، تاریخ غیرممکن برای سرویس و غیره را در نظر می گیرند.

همچنین باید یک طرح بسیج منسجم تهیه شود تا بتواند ارزیابی ریسک، اظهارات روش و اقدامات بهداشتی و ایمنی در رابطه با نگهداری آسانسور را پوشش دهد.

 

نکاتی در مورد نگهداری آسانسور

 

سن سیستم آسانسور و اندازه ساختمان

هر دو عواملی هستند که باید در هنگام برنامه ریزی نگهداری مورد توجه قرار گیرند. زیرا سیستم های قدیمی با کفپوش بیشتر ممکن است به سرویس دقیق تری احتیاج داشته باشند که این امر به زمان بیشتری نیاز دارد.

همچنین، ظرفیتی که یک بالابر تحمل می کند ممکن است به معنای فرسایش سریعتر سیستم باشد. بنابراین لازم است در مورد میزان استفاده از آسانسور پیش بینی شده با ارائه دهنده خدمات بحث شود.

مهم است که یک مدیر تسهیلات بتواند به ارائه دهنده خدمات آسانسور اعتماد کند. برای اطمینان از اینکه پیمانکار خدمات و پشتیبانی مستمر عالی را ارائه می دهد، باید در مرحله برنامه ریزی یک همکاری قوی صورت گیرد.

 

نوسازی

پیشرفت های فنی در صنعت آسانسور به طور چشمگیری سلامت و ایمنی مسافران را بهبود می بخشد. مدیران تسهیلات باید از روندهای سریع تغییر پذیرش کنند تا از مزایای بسیاری بهره مند شوند.

مدرن سازی سیستم بالابر منجر به آسانسور سریعتر با سواری نرمتر می شود، هزینه های کلی را کاهش می دهد و آسانسور را با اطمینان تر می کند.

 

نکاتی در مورد نگهداری آسانسور

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *