چگونه در آسانسور از کرونا در امان بمانیم

چگونه در آسانسور از کرونا در امان بمانیم

در امان ماندن از کرونا در آسانسور

با شروع بازگشایی دفاتر و بازگشت مردم در سراسر جهان به کار در ساختمان های شلوغ اداری ، یک سوال مهم مطرح می شود: آیا من باید از آن آسانسور استفاده کنم؟یا خیر.

برای بسیاری از افرادی که در ساختمان های چند طبقه کار می کنند ، آسانسور یک ضرورت است ، با این حال ، از آنجا که در یک جعبه کوچک با افراد دیگر محصور شده اید ، می توانید اقدامات ایمنی را برای ایمن ماندن در برابر COVID-19 انجام دهید: ماسک بزنید ، از دیگران دور شوید و تا آنجا که ممکن است کمتر لمس کنید.

به گفته متخصصان ، خطر انتقال مستقیم ویروس از سوارکاران آسانسور به شرط رعایت نکات اساسی ایمنی اندک است.استفاده از ماسک خصوصاً در یک فضای بسته مانند آسانسور امری حیاتی است.

این ویروس روی سطوح ، دکمه ها ، دیواره ها و سقف آسانسور زندگی می کند و از شخصی که در آسانسور قبل از شما قرار دارد در هوا منتشر شده است.به همین دلیل ماسک همراه با شستشوی مناسب دست برای کاهش انتشار ویروس بسیار مهم است.

سطح دکمه های آسانسور می تواند تا سه روز میزبان ویروس ها و میکروب ها باشد.دکمه های آسانسور احتمال بالقوه بالایی برای آلودگی به ویروس دارند.اگر دستان شما آلوده شود و صورت خود را لمس کنید ، خطر ابتلا به این بیماری را دارید.در این شرایط ، برای ادامه کار باید از ایمنی آسانسورهایی که روزانه توسط صدها نفر استفاده می شود اطمینان حاصل شود.

روش های پیشگیری از کرونا در آسانسور

چند راه ساده برای در امان ماندن از کرونا در آسانسور

ویروس کرونا (COVID-19) در هنگام سرفه یا عطسه فرد آلوده ، عمدتا از طریق قطرات بزاق یا ترشح از بینی منتشر می شود.همچنین می تواند به سطوح متصل شود ، به عنوان مثال دکمه های آسانسور و نرده های پله برقی و از طریق تماس منتقل می شوند.از آنجا که روزانه بسیاری از افراد از آسانسور و پله برقی استفاده می کنند ، ما می خواهیم نکات زیر را برای سواری ایمن به اشتراک بگذاریم:

  • در بهترین حالت سعی کنید از سوار شدن به آسانسور همراه با شخص دیگری خودداری کنید.
  • در ساعات شلوغ از استفاده از آسانسور خودداری کنید.
  • همیشه داخل آسانسور ماسک بزنید ، حتی اگر تنها سوار شوید. این نه تنها از شما در برابر آخرین مسافر بلکه از فرد دیگر در برابر میکروب ، محافظت می کند.
  • پس از لمس دکمه ها ، محافظ کابین آسانسور و یا ریل ها صورت خود را لمس نکنید ، پس از استفاده دستان خود را کاملا بشویید.
  • از صحبت در آسانسور خودداری کنید.
  • تعداد افرادی را که در هر لحظه در آسانسور هستند محدود کنید.برخی از ساختمان ها محدودیت مسافر را در آسانسورها نیز اعمال کرده اند – معمولاً دو تا چهار نفر.

چند راه ساده برای در امان ماندن از کرونا در آسانسور

  • در صورت امکان از پله ها استفاده کنید.
  • به دیوارها تکیه ندهید.
  • پس از ورود ، از نظر جسمی از دیگران فاصله بگیریم.سپس ، حتی اگر عجیب به نظر برسد ، باید از مردم دور شویم و در عوض رو به گوشه ها یا دیوارهای آسانسور برویم.
  • برای فشار دادن دکمه ها و باز کردن درها از ابزارهای لمسی شخصی استفاده کنید.
  • هنگامی که به دفتر کار خود رسیدید یا از ساختمان خارج شدید ، دستان خود را بشویید یا تمیز کنید.

بنابراین آسانسورها ایمن هستند تا زمانی که شما و دیگران فاصله فیزیکی خود را حفظ کنید ، از ماسک صورت استفاده کنید و شستشوی مناسب دست را انجام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *